Home > Medicine Ballen

Toont alle 2 resultaten

Op voorraad
49,95 incl. BTW
Op voorraad

Een medicijnbal kopen? Kies het juiste gewicht en type!

Wil jij een medicine ball of een medicijnbal kopen? Bij Fit Direct Sports vind je de medicine ball die jij nodig hebt. In ons assortiment vind je verschillende soorten medicine balls. Een medicine ball of medicijnbal wordt vaak verward met een fitnessbal. Een medicine ball is veel zwaarder, kleiner en steviger dan een fitnessbal. Qua grootte en textuur lijken ze op een basketbal, hoewel ze meestal iets kleiner zijn en soms handvatten kunnen hebben. Ze wegen meestal tussen de 3 en 20 kg. Hierdoor kun je met een medicine ball heel wat extra oefeningen doen.

Naast kracht training wordt een medicine ball ook vaak gebruikt voor revalidatietraining en herstel oefeningen in de fysiotherapie. Een training met een medicine ball of medicijnbal is ideaal voor de balans, coördinatie explosiviteit, kracht, stabiliteit en snelheid.

Lees meer

Ideaal trainingsmiddels bij het versterken van de spieren.

Een training met een medicine ball zorgt ervoor dat bewegingen sneller en nauwkeuriger worden. Een medicine ball is perfect voor snelle herhaling die tegen een muur of rebounder stuitert of om samen langere afstanden te werpen. Door het gooien of werpen van een medicine bal creëer je meer kracht. Ook kun je een medicine ball gebruiken bij bestaande oefeningen die je reeds in je trainingsschema hebt opgenomen. Houd bijvoorbeeld de medicine ball in je handen tijdens de crunch of tijdens de squats. Je versterkt hierbij de spieren in de onderste ledematen, zoals de buikspieren, de hamstrings en de bilspieren.

Startende vs gevorderde sporter.

Wil je een medicine bal of medicijnbal kopen maar weet je niet welk gewicht het beste bij je past? Wanneer je een beginnend sporter bent, is het aan te raden om te starten met een lichte versie en bouw je het gewicht geleidelijk aan op.

Startende sporter
3 kg is een ideaal startgewicht voor core oefeningen of voor oefeningen voor je armspieren. 5-6 kg is een ideaal startgewicht voor beenspieroefeningen zoals squats & lunges.

Gevorderde sporter
5-6 kg is een ideaal startgewicht voor core oefeningen of voor oefeningen voor je armspieren. 8 kg of meer is een ideaal startgewicht voor beenspieroefeningen zoals squats & lunges.

Bij twijfel kun je beter een lichtere versie nemen. De moeilijkheidsgraad kun je altijd met hetzelfde gewicht verhogen door de oefeningen trager uit te voeren. Ook kun je de intensiteit van de oefeningen op voeren door een set van meerdere medicijn ballen te kiezen. Een passende uitdaging voor iedereen!